KOLEJOWA OBWODNICA BIAŁEGOSTOKU – JEDEN Z WARIANTÓW PROWADZI PRZEZ GMINĘ KNYSZYN – KONSULTACJE.

Kolejowa Obwodnica Białegostoku – jeden z wariantów prowadzi przez Gminę Knyszyn – konsultacje.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe organizują konsultacje w formie wideokonferencji, w trakcie których zostaną przedstawione szczegóły związane z realizacją inwestycji oraz aktualnie analizowane warianty „Budowy Północnej Obwodnicy Białegostoku”. Spotkanie jest organizowane, aby spółka mogła poznać opinie mieszkańców na temat przedsięwzięcia.

Kolejowa Północna Obwodnica Białegostoku ma połączyć trasę z Warszawy przez Białystok do Ełku z trasą z Białegostoku do Sokółki. Budowa obwodnicy ma się rozpocząć w 2025 r. i potrwać dwa lata.

Spotkanie – wideokonferencja odbędzie się w czwartek 19 sierpnia 2021 r. o godzinie 18.00 na platformie TEAMS. Tej samej, która używana jest w wielu szkołach do zdalnego nauczania.

Link do spotkania: teams.microsoft.com, materiały można pobrać ze strony: oc.plk-sa.pl. Hasło: SWPOB.

W załączonych materiałach znajduje się ankieta konsultacyjna, która pozwoli uzyskać opinie oraz rekomendacje w zakresie zaproponowanych wariantów inwestycji. Ankietę można wypełnić i przesłać bezpośrednio na adres e-mail: obwodnicabialegostoku@plk-sa.pl. (ea)

Ankieta jest również dostępna w Urzędzie Miejskim w Knyszynie. Zapraszamy do jej wypełnienia i wyrażenia swojej opinii w zakresie zaproponowanych wariantów inwestycji. Jeden z wariantów: korytarz 11 przebiega przez Gminę Knyszyn. Prosimy, wypełnione ankiety złożyć do Urzędu Miejskiego w Knyszynie do dnia 20 sierpnia 2021r.

 

Dokładne informacje zamieszczone są na stronie internetowej Urzędu Miejskiego – https://www.knyszyn.pl/asp/zaproszenie-na-spotkanie-w-formie-wideokonferencji-w-sprawie-budowy-polnocnej-obwodnicy-bialegostoku-19-sierpnia-2021-r-,239,artykul,1,4626

 

Przebiegający przez Gminę Knyszyn 11 wariant przebiegu linii kolejowej jest najgorszy z możliwych i przedstawionych przez PKP PLK. W nieuzasadniony ekonomicznie sposób skrajnie oddala się od węzła głównego Białystok. Projekt zakłada lokalizację inwestycji na terenie dwóch obszarów: Natura 2000 (Ostoja Knyszyńska- PLH2000006 oraz Puszcza Knyszyńska – PLB200003), w otulinie Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej im. prof. Witolda Sławińskiego w pobliżu rezerwatów oraz przez rzadkie siedliska przyrodnicze, tnąc po drodze np. takie unikatowe zalewiska rzek pstrągowych jak Jaskranka czy Wodziłówka wraz ze źródliskiem Hatka.

Gmina Knyszyn w wyniku tej inwestycji zgodnie z wariantem 11 nie osiągnie żadnych korzyści, a tym bardziej my mieszkańcy. Zahamuje rozwój Gminy jak i spowoduje spadek atrakcyjności nieruchomości, podział przestrzeni i problemy z dojazdem na pola. Ingeruje w gospodarstwa rolne o wysokim znaczeniu ekonomicznym.

Należy mieć na uwadze, że na części obszaru obejmującego projektowany przebieg linii kolejowej występują tereny bagienne oraz grunty organiczne w postaci torfów i namułów

Linia kolejowa służyć będzie głównie pociągom towarowym. Dlatego też, należy liczyć się z zagrożeniami, które niesie mieszkańcom przewóz materiałów niebezpiecznych.

Wariant 11 stoi w sprzeczności z interesami mieszkańców jak i Gminy Knyszyn, wymaganiami ochrony zdrowia, bezpieczeństwa ludzi i mienia, wymaganiami ochrony środowiska oraz ekonomii.

Z tych względów nie powinien on być rozpatrywany pod kątem przyszłej realizacji.

 

Burmistrz Knyszyna

Jarosław Antoni Chmielewski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments