Podlaskie zasila naturą w Internecie

Współczesne życie w dużym mieście to nie tylko nadmiar: stresu, punktów na liście “to do”, technologii. To także deficyty: przestrzeni, ciszy, czasu dla siebie i bliskich. Oraz natury. Odpowiedź na ten stan brzmi: Podlaskie.

Nowa strategia komunikacji Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej / http://podlaskie.it/ / w mediach społecznościowych prezentuje walory regionu przez pryzmat wyzwań współczesnego życia. Przedstawia Podlaskie jako przestrzeń, gdzie nieskażona przyroda i zanurzona w niej kultura pozwalają naturalnie “zasilić się” i odzyskać utraconą równowagę. Przekonuje, że Podlaskie stosowane w dowolnych dawkach – zawsze służy dobremu życiu i zdrowiu.

“Myśl przewodnia komunikacji realizowanej przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną to “Podlaskie. Zasil się naturą”. Jest ona ściśle powiązana z hasłem województwa podlaskiego “Podlaskie. Zasilane naturą” – choć w tym przypadku położony jest silny akcent na człowieka, jego potrzeby i to, co Podlaskie faktycznie może zaoferować osobom podróżującym po naszym regionie.” – podkreśla Bogdan Dyjuk, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego.

Jest to kampania długofalowa – obecnie działania zaplanowane są do kwietnia 2019 roku. Jej celem jest trwale zakorzenić obraz Podlaskiego w świadomości mieszkańców Warszawy i innych dużych aglomeracji jako najlepszego miejsca naturalnego wypoczynku.

“Jesteś częścią natury. Wracaj często do domu”

“Coraz częstszą potrzebą mieszkańców dużych miast staje się niezakłócony spokój, czas spędzony
z bliskimi, kontakt z naturą. Dla tych, którzy odwiedzili już egzotyczne kraje, tętniące życiem europejskie stolice, “widzieli już wszystko” – a wcale nie czują się bardzo wypoczęci – Podlaskie ma wiele do zaoferowania. Jego przewagą jest też dostępność. Już 2 godziny od centrum Warszawy mamy wiekowe puszcze, parki narodowe, rozlewiska rzek. Weekendowe czy kilkudniowe wypady
w takie rejony – o każdej porze roku – to okazja by zwolnić, zafundować sobie cyfrowy detoks, dać odpocząć wszystkim zmysłom. Do tego staramy się zachęcać w naszej komunikacji.” – mówi Michał Podbielski, prezes zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Podlaskie prowadzi komunikację na 3 platformach społecznościowych:

Z końcem lipca ruszyła także strona http://podlaskie.travel

Walory Podlaskiego to wartości uniwersalne, dlatego kampania mówi o nich na wielu płaszczyznach. Używane są subiektywne rekomendacje, obiektywne fakty, nawiązania do lifestylowych trendów. Punktem wspólnym komunikatów są emocje i zmysły, które łączą każdego człowieka z naturą.

 

 

 

 

Zdjęcia regionu wykorzystywane w komunikacji są wykonane przez podlaskich fotografów.

“Niekwestionowany lider zasilania naturą” – czyli Podlaskie na LinkedInie

Obok najbardziej zasięgowych kanałów, czyli Facebooka i Instagrama, Podlaskie w komunikacji wykorzystuje też LinkedIn, co wyróżnia region na tle innych województw. Powód? To tu obecna jest duża reprezentacja grupy, do której adresowany jest przekaz: profesjonaliści z dużych miast, pracownicy korporacji, którym nieobce są bolączki i tęsknoty związane z intensywnym miejskim trybem życia.

Na LinkedIn pojawiają się nawiązania do języka biznesowego, technicznego, finansowego
i “korpomowy” – zestawione z walorami podlaskiej natury.

Liczby

Po trzech miesiącach działań, które rozpoczęły się w maju 2018 r. estymowany zasięg to ponad 500 000 osób. Co ważne, treści na kanałach Podlaskie Travel docierają do osób z grupy docelowej: 75% odbiorców i osób angażujących się w komunikację to mieszkańcy Warszawy.

 

Za opracowanie strategii i jej realizację odpowiada agencja White Bits / www.whitebits.pl /

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna jest stowarzyszeniem, które pracuje na rzecz wspierania turystyki w regionie. Działania Organizacji skupiają się na promowaniu lokalnych walorów turystycznych oraz kreowaniu pozytywnego wizerunku województwa podlaskiego. Głównym celem Organizacji jest zwiększenie zainteresowania całorocznym wypoczynkiem w regionie oraz wzrost liczby turystów w regionie.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) została powołana w 2002 roku. Wśród (50) członków Organizacji znajdują się samorządy, instytucje, organizacje pozarządowe, osoby fizyczne oraz reprezentujące branżę turystyczną podmioty działające na rzecz rozwoju turystyki
w województwie podlaskim.

źródło: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments