POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW W SOKÓŁCE INFORMUJE

W ostatnim czasie Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokółce zaobserwował zwiększoną ilość skarg i wniosków Konsumentów dotyczących wprowadzania ich w błąd przez przedsiębiorców, najczęściej działających na rynku usług telekomunikacyjnych, dostaw prądu, gazu itp.

         W związku z tym Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokółce apeluje:

1.     Jeżeli podczas rozmowy telefonicznej z akwizytorem zgodziliście się Państwo na zmianę operatora telekomunikacyjnego lub zmianę dostawcy prądu, gazu, etc., oznacza to zawarcie umowy na odległość. Przez telefon ustala się jedynie warunki, następnie umowę do podpisu powinien dostarczyć kurier. Od chwili zawarcia umowy, konsument ma 14 dni na odstąpienie od niej, bez podawania przyczyny – wystarczy wysłanie oświadczenia pocztą na adres przedsiębiorcy.

2.     Jeżeli nie jesteście Państwo pewni czy telemarketer, który do Państwa zadzwonił reprezentuje dotychczasowego dostawcę usług, należy skontaktować się z Przedsiębiorcą, z którym macie Państwo już podpisaną umowę.

3.     Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn w ciągu 14 dni przysługuje także w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorcy (np. na pokazach, czy zawarcie umowy z akwizytorem).

4.     Za pośrednictwem rozmowy telefonicznej możecie Państwo również zamienić dotychczasowe warunki umowy na usługi telekomunikacyjne (np. zmienić pakiet taryfowy, dokupić dodatkowe usługi, przedłużyć umowę). W takim przypadku przedsiębiorca ma obowiązek przesłać Państwu pisemne potwierdzenie dokonanej zmiany. Na odstąpienie od takiej zmiany warunków umowy macie Państwo 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia, chyba że w rozmowie telefonicznej zgodziliście się Państwo na natychmiastowe świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy. W takim przypadku prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje!!

Bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach konsumenckich udziela Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokółce (budynek Starostwa Powiatowego w Sokółce) w godz. 7:30 – 15:30.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments