Przedszkolaki na Dniu Pluszowego Misia

Jest towarzyszem dzieci i dorosłych w świecie beztroskiej zabawy. Pod koniec listopada na całym świecie obchodzi się Dzień Pluszowego Misia. O tym święcie pamiętali nauczyciele i wychowankowie Przedszkola nr 5 w Sokółce.

W poniedziałek 27 listopada 2017 roku w sokólskim Przedszkolu nr 5 zorganizowano Dzień Pluszowego Misia. Do wspólnej zabawy dzieci zaprosiły Burmistrz Sokółki Ewę Kulikowską. Pani Burmistrz wręczyła przedszkolakom słodką niespodziankę – małe słoiczki miodów.

Podczas spotkania rozstrzygnięto zorganizowany w tej placówce Konkurs na Eko – Misia. W kategorii wiekowej 5-6 latków zwyciężyła praca autorstwa Sebastiana Czyżewskiego. Drugie miejsce zajął Jakub Słyż, a trzecie – Maciej Rudź. Z kolei w kategorii wiekowej 3-4 latków pierwsze miejsce przypadło w udziale Idze Gardziejczyk. Drugie miejsce zajął Piotr Walko, natomiast trzecie – Piotr Pieszko. Wyróżnienia otrzymali: Laura Barszczewska, Dawid Danilczyk, Olivier Grasewicz, Bartek Słyż, Kacper Sienkiewicz, Adam Sawoń, Wiktoria Żołądkowska, Lena Jóźwik, Filip Słyż, Arek Hrynkiewicz, Błażej Klim, Dawid Januszkiewicz, Oliwier Gudowski, Nicola Buraczyk, Dawid Maliszewski, Julia Pawłowska, Milena Aniśkiewicz, Dorota Troć, Filip Harasiuk i Dawid Paszko.

Światowy Dzień Pluszowego Misia ustanowiono dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki – w 2002 roku. A było to tak: w 1902 roku Prezydent Stanów Zjednoczonych Teodor Roosvelt wybrał się na polowanie. Po kilku godzinach bezskutecznych łowów jeden z uczestników wyprawy postrzelił małego niedźwiadka i zaprowadził go do Roosvelta. Na widok przerażonego zwierzęcia, Prezydent kazał go uwolnić. Historię niedźwiadka uwieczniono na rysunku w waszyngtońskiej gazecie. Artykułem zainteresował się producent zabawek. Od tego momentu zaczęto wykorzystywać zdrobniałe imię Prezydenta i sprzedawać maskotki pod nazwą Teddy Bear, która dziś w języku angielskim jest określeniem wszystkich pluszowych misiów.

źródło: UM w Sokółce

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments