Stanowisko ds. profilaktyki i promocji zdrowia w sali obsługi klientów Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ

Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ wspólnie z innymi Oddziałami NFZ oraz Ministerstwem Zdrowia rozpoczął nową akcję prozdrowotną. W każdym z 16 oddziałów wojewódzkich NFZ w salach obsługi klientów utworzono stanowisko ds. profilaktyki i promocji zdrowia. W samoobsługowych punktach dorośli na miejscu wykonają najważniejsze pomiary medyczne, które określają ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne. Profesjonalni doradcy zaproponują udział w programach profilaktycznych lub skorzystanie z bezpłatnych diet od NFZ.

 

– Samoobsługowy kiosk profilaktyczny mieści się w siedzibie Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ na parterze w sali obsługi klientów – mówi Maciej Bogdan Olesiński Dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Kiosk profilaktyczny został wyposażony w nowoczesną aparaturę, dzięki której osoby dorosłe samodzielnie i bezpłatnie mogą wykonać pomiary zdrowotne takie jak: ciśnienie tętnicze krwi, analiza składu ciała, wzrost, waga oraz indeks masy ciała, tzw. BMI. Są to podstawowe pomiary medyczne, niezbędne w ocenie ryzyka najbardziej niebezpiecznych chorób cywilizacyjnych. Należy podkreślić, że z kiosków mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, w tym osoby niedowidzące i poruszające się na wózkach inwalidzkich – dodaje.

 

Jak zapisać się na wizytę w kiosku profilaktycznym? Informacje praktyczne

Do kiosku profilaktycznego można zapisać się na dwa sposoby:

1. Poprzez stronę internetową Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ pod adresem:

https://www.nfz-bialystok.pl/kioskprofilaktyczny/

2. Dzwoniąc na infolinię Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.

 

Doradcy ds. profilaktyki i promocji zdrowia

Każda osoba, która wykona pomiary, otrzymuje wydruk bezpośrednio w kiosku. Następnie ma możliwość skorzystać z konsultacji z profesjonalnym doradcą ds. profilaktyki i promocji zdrowia. Konsultant przedstawi zakres norm wykonanych pomiarów. Co ważne, doradcy nie interpretują wyników –  w razie potrzeby warto zwrócić się z nimi na przykład do lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Doradcy udzielą natomiast dokładnych informacji o prowadzonych przez NFZ programach profilaktycznych i wyjaśnią, jak można się do nich zgłosić.

Wśród nich są:

a. Program Profilaktyka 40 PLUS

(konsultant pomoże wypełnić ankietę niezbędną do otrzymania skierowania na badanie diagnostyczne oraz znaleźć najbliższą placówkę, która wykonuje badania w programie),

b. Narodowy Program Szczepień przeciw COVID-19

(doradca przekaże informacje o szczepieniach i lokalizacjach punktów, w których można przyjąć szczepionkę przeciwko COVID-19),

c. portal Diety.nfz.gov.pl

(konsultant zaproponuje kilka planów żywieniowych, które są dostępne po założeniu konta na portalu).

Konsultant pomoże także założyć Profil Zaufany i aktywować Internetowe Konto Pacjenta. Dzięki IKP pacjent otrzyma m.in. e-receptę SMS-em lub mejlem, dostanie e-skierowanie, udostępni lekarzowi informację o stanie swojego zdrowia i przepisanych lekach albo pobierze unijny certyfikat COVID oraz sprawdzi historię swojego zdrowia. Wszystkie najważniejsze dane są dostępne również w aplikacji mobilnej MojeIKP.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments