15 mln zł na edukację przedszkolną. Spotkanie na temat konkursu
Zajęcia dodatkowe dla dzieci, szkolenia dla nauczycieli – m.in. na takie działania można uzyskać dotacje w konkursie na edukację przedszkolną w ramach nowego programu regionalnego. W środę, 4 października, w siedzibie urzędu marszałkowskiego przy ul. Poleskiej w Białymstoku odbyło się spotkania informacyjne na ten temat. Uczestniczyła w nim m.in. Karolina Perkowska, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, odpowiedzialnego za ogłoszenie naboru.

Konkurs jest skierowany do organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego na terenie województwa, ale wyłączone są z niego te, działające na obszarze Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego oraz Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Łomża. Pozostałe przedszkola, także niepubliczne, mogą składać wnioski do końca miesiąca. Do podziału jest 15 mln zł.

Dla dzieci, rodziców i kadry

Z różnych form wsparcia skorzystają bezpośrednio przedszkolaki, w tym dzieci migrantów i uchodźców oraz rodzice i opiekunowie maluchów w wieku przedszkolnym.

– W ramach tego naboru przedszkola będą mogły prowadzić zajęcia dodatkowe. Wsparcie przewidziane jest także na kształcenie kadry nauczycielskiej, ale także kadry zarządzającej przedszkolem – tłumaczyła Karolina Perkowska.

Jak wyjaśniła, preferowane będą zajęcia w zakresie doradztwa zawodowego, gdyż obecnie są prowadzone w niewielkim wymiarze.

Edukacja ważna na obszarach wiejskich

Z kolei o tym, jak ważna jest jakość edukacji przedszkolnej, szczególnie na wsi, mówiła jedna z uczestniczek spotkania.

– Edukacja na obszarach wiejskich ma ograniczony dostęp do nowoczesnych metod kształcenia ze względu na odległość od miast oraz ograniczenia finansowe.  A rozwój kompetencji kluczowych jest niezwykle ważny w rozwoju dzieci – oceniła Agnieszka Kwiecińska z Urzędu Gminy w Bargłowie Kościelnym.

Szczegóły na temat konkursu na stronie programu regionalnego.

Edyta Chodakowska-Kieżel, Dawid Korpacz
red.: Barbara Likowska-Matys
fot.: Paulina Dulewicz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments