2, 3.09 / „DO PRZODU, DO GÓRY” – otwarte pokazy

Zapraszamy na otwarte pokazy “Do przodu, do góry”, czyli egzaminu studentów/ek pierwszego roku z zadań aktorskich z przedmiotem. To zajęcia, na których po raz pierwszy wkraczają oni w świat teatralnej poezji. Na scenie nie używają słów, a językiem, jakim się posługują jest fizyczne działanie z przedmiotami. Tworzenie w tej konwencji wymaga rozbudzonej wyobraźni i aktorskiej precyzji. Tym razem materią, z którą studenci współpracują na scenie, są drabiny.

GRAMY
2, 3 września (sobota, niedziela), godz. 19:30, Teatr Szkolny im. Jana Wilkowskiego, ul. H. Sienkiewicza 14 wstęp wolny, bez wcześniejszej rezerwacji

REALIZACJA
opieka pedagogiczna: dr Mateusz Smaczny
występują: Lesia Mariia Pasichnyk, Daria Holovchanska, Maksymilian Sulich, Ba rbara
Szymczyk, Natalia Ratajczak, Agnieszka Solska, Julia Rotter
grafika na plakacie: Nastia Magdziak

Kilka słów od studentów:
Czego potrzebuje człowiek, aby iść do przodu? Nic oprócz drogi.
Jak szczęśliwe są zwykle nasze pierwsze kroki…? Jakie przeszkody spotykamy później na
naszych ścieżkach? Ludzkie drogi krzyżują się na chwilę, abyśmy mogli zrozumieć o sobie coś
bardzo ważnego.

Ile razy zdejmiemy buty ze zmęczonych stóp, żeby znów móc się uśmiechnąć? Ile razy jeszcze zamkniemy oczy, aby każdy krok, który stawiamy, stawał się na nowo tym pierwszym?
Czyje ślady zobaczymy obok naszych, gdy odwrócimy się za siebie? Czego potrzebuje człowiek, żeby iść do góry? Nic oprócz szczytu. Wystarczy wybrać cel, długo patrzeć w górę, a potem wspinać się ku niemu. Lecz ile naszych szczebli zostanie połamanych rękoma innych ludzi, gdy każdy z nas pnie się na swój własny szczyt? Ile razy jeszcze musimy spaść, by znów zebrać siły i spróbować jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz…? Czyje ślady zobaczymy obok naszych, gdy popatrzymy w dół? ” – Czemu zostawiłeś mnie samego wtedy, kiedy było mi tak ciężko? – W te dni, gdy widziałeś jeden tylko ślad, ja niosłem Ciebie na moich ramionach.”

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments