Bolid zespołu Cerber Motorsport z Politechniki Białostockiej zajął 2. miejsce w konkurencji Engineering Design Event zawodów Formula SAE Italy!
Bolid zespołu Cerber Motorsport z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej znalazł się w finale Engineering Design Event zawodów Formula SAE Italy, gdzie zajął 2. miejsce!
Sukces cieszy tym bardziej, że w tej najważniejszej statycznej konkurencji brane są pod uwagę kwestie istotne z punktu widzenia pracy inżyniera, takie jak autorskie pomysły, metody wykonywania i nietypowe rozwiązania technologiczne.
Dla zespołu z Politechniki  Białostockiej nagroda ta, to zwieńczenie roku pracy nad bolidem CMS-08 – od projektu auta do jego wykonania. Zespół odebrał nagrodę podczas piątego – ostatniego dnia zawodów we Włoszech.
Z pewnością dużym osiągnięciem jest też ukończona przez zespół niezwykle wymagająca konkurencja dynamiczna Endurance. Warunki były niezwykle trudne.
Przy prawie 50 stopniach rozgrzanego betonu i ponad 35 stopniach powietrza, zespół pokonał 22 km toru! Ogromne gratulacje należą się kierowcom Patryk Siekaniec i Julian Rząca, którzy wykazali się ponadprzeciętną wytrzymałością w Endurance.
W pozostałych konkurencjach dynamicznych wzięli udział kierowcy: Tomasz Sobolewski i Kacper Stasiewicz.
Zespół Cerber Motorsport już dziś wyruszył na kolejne zawody Formula Student. Tym razem rywalizacja bolidów wyścigowych będzie odbywać się na wymagającym torze Autodrome Most podczas Formula Student Czech Republic i potrwa do 24 lipca.
W pracach nad nowym autem współpracowali ze sobą studenci z: Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej oraz Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej.
Parametry techniczne CMS-08:
– masa: 215 kg
– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.
– prędkość maksymalna – 125 km/h
– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM
– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM
– sekwencyjna skrzynia biegów
– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h
Rozwiązania zastosowane w aucie:
– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację
w zależności od zmieniających się warunków na torze,
– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,
– laminowana obręcz bezpieczeństwa,
– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,
– telemetria wyposażona w 33 czujniki,
– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,
– aktywne chłodzenie obszaru silnika,
– autorskie wałki rozrządu,
– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,
– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,
– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,
– system redukcji oporu powietrza (DRS).
Miasto Białystok wspiera wyjazdy studentów na zawody poza granicami Polski.
Dofinansowano przez Ministra Edukacji i Nauki ze środków z budżetu państwa w ramach programu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”.
W załączniku przesyłam Państwu informację prasową oraz zdjęcia z zawodów Formula SAE Italy –  fot. Cerber Motorsport, Politechnika Białostocka.
Mam nadzieję, że temat zainteresuje Państwa redakcję.
foto: Cerber Motorsport_Politechnika Białostocka
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments