Droga wojewódzka na odcinku Łomża-Mężenin zostanie wyremontowana

Będzie szersza, bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Ze ścieżkami dla rowerzystów, zatokami, chodnikami i bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Umowę na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 679 podpisali w środę, 27 marca, Mariusz Nahajewski, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Adam Poliński, członek zarządu realizatora inwestycji – firmy Unibep. W spotkaniu uczestniczył wicemarszałek Marek Olbryś i radny Adam Wojciech Sekściński

Przebudowa dotyczy niemal 27-kilometrowego odcinka DW nr 679 na odcinku Łomża-Mężenin. To najkrótsza droga z Łomży do Białegostoku. Mówił o tym wicemarszałek.

– Jest to droga bardzo zdewastowana, na jej remont czekano od ponad 10 lat. Myślę, że będzie ona najszybszą, najkrótszą i najbardziej bezpieczną drogą łączącą Łomżę ze stolicą województwa. To wspaniały dzień dla mieszkańców miejscowości, które są położone wzdłuż niej – podkreślił Marek Olbryś.

Bezpieczeństwo i nowoczesność

Przebudowa będzie dofinansowana z Funduszu Europejskiego dla Polski Wschodniej 2021-2027.  Jej całkowita wartość, łącznie z projektem i wykopami, to niemal 300 mln zł. Jak dodał wicemarszałek – „to największa drogowa inwestycja w subregionie łomżyńskim”.

Radny wojewódzki Adam Wojciech Sekściński zaznaczył, że to przedsięwzięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie osobiste starania i zaangażowanie marszałka Artura Kosickiego, przewodniczącego Komisji ds. Polski Wschodniej. Docenił również w tym zakresie przedstawicieli polskiego rządu.

– Gdyby nie ich udział tej drogi, ale i wielu innych inwestycji, by zwyczajnie nie było – spuentował.

A byłaby to duża strata, bo jak zapewniał starosta łomżyński Lech Marek Szabłowski, czekają na nią wszyscy mieszkańcy powiatu łomżyńskiego.

– Dzięki temu będziemy mogli jeździć trasą dobrą, nowoczesną, a przede wszystkim bezpieczną – mówił.

Nowa jakość

Za roboty budowlane odpowiadała będzie firma Unibep S.A. Jej przedstawiciel Adam Poliński zapowiedział, że na czas remontu wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

– Generalnie będziemy przebudowywać odcinki. Nie da się takiej modernizacji zrobić bez uciążliwości, ale za dwa lata będziemy mogli poruszać się po zupełnie innej drodze – zaznaczył.

W ramach przedsięwzięcia powstanie szeroka na siedem metrów droga ze ścieżkami rowerowymi, chodnikami w terenach zabudowanych, zatokami, przebudowanymi skrzyżowaniami.

– Cała inwestycja zostanie przerobiona od podstaw i jest to najlepszy wybór, jeśli chodzi o tego rodzaju postępowanie – mówił Mariusz Nahajewski, dyrektor PZDW.

Przedsięwzięcie ma być gotowe do końca kwietnia 2026 r.

W środowym spotkaniu udział wzięli także m.in. wójt gminy Łomża Piotr Kłys oraz wójt Rutek Dariusz Modzelewski.

Anna Augustynowicz/Paulina Dulewicz
red.: Małgorzata Sawicka
fot.: Kamil Timoszuk

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments