Tradycyjną, tzw. domową koszulkę zdobią żółto-czerwone pasy. Na mecze wyjazdowe przygotowano jej odpowiedniki w kolorze białym i czarnym. W czwartek, 14 lipca, podczas konferencji prasowej zaprezentowano nowe stroje meczowe Jagiellończyków. Przedstawieni zostali także nowi sponsorzy drużyny. W spotkaniu wziął udział Sebastian Łukaszewicz, Wicemarszałek Województwa Podlaskiego, które od lat współpracuje z klubem.
Obok marek sponsorów komercyjnych na strojach piłkarzy pojawi się m.in. logo województwa, czyli Podlaski Żubr autorstwa prof. Leona Tarasewicza. Po raz pierwszy będzie umieszczony w „prestiżowym” miejscu, czyli na przodzie koszulki. Jagiellonia w takim stroju rozegra dwa mecze wyjazdowe, podczas kolejnych logo województwa będzie widniało na rękawie.
Razem z Jagiellonią
– Współpraca obecnego zarządu województwa z Jagiellonią Białystok trwa od początku kadencji – mówił wicemarszałek Łukaszewicz. – To dla nas duża nobilitacja, że drużyna będzie promować Podlaskie podczas meczów. Niech ta siła żubra niesie piłkarzy Jagiellonii Białystok do zwycięstwa. Obyśmy skończyli ten sezon na jak najwyższym miejscu w tabeli – dodał.
Poinformował również, że klub w ramach współpracy z samorządem województwa włączył się w promocję Podlaskiego.
– Szczególnie tych stref, które w związku z sytuacją na granicy polsko-białoruskiej były zamknięte do 1 lipca, czyli terenów przygranicznych. Za to serdecznie dziękujemy – mówił wicemarszałek.
Wojciech Pertkiewicz, prezes Jagiellonii Białystok przypomniał z kolei, że odzwierciedleniem i owocem współpracy jest także hasło na nadchodzący sezon, które brzmi „Duma Podlasia”.
Nowości na koszulkach
Jedną z nowości widocznych na koszulkach jest wizualizacja mapy Białegostoku, która widnieje na froncie trykotów. Mapa została zaprojektowana przez Andrzeja Dajnowicza z Centrum Usług Informatycznych w Białymstoku. Ukazuje drogę z ulicy Jurowieckiej na Stadion Miejski przy ul. Słonecznej.
Druga nowość to widniejący z tyłu koszulki logotyp Ultras Jagiellonia Białystok (UJB). W ten sposób klub chce zaakcentować jubileusz 20-lecia funkcjonowania stowarzyszenia.
Warto podkreślić zmiany dotyczące logotypów sponsorskich, które znajdą się na strojach meczowych Jagiellonii Białystok. W pierwszych dwóch kolejkach, a więc podczas domowych spotkań z Piastem Gliwice (16.07) i Widzewem Łódź (22.07), na froncie koszulki znajdzie się firma Chorten, od 13 lat dynamicznie rozwijająca się na rynku polskim.
Od trzeciej kolejki, a więc wyjazdowego meczu z Pogonią Szczecin (31.07), na froncie koszulki, w centralnej części, znajdzie się sponsor główny klubu – firma Cyber Quant. To spółka z branży IT, która zajmuje się dostarczaniem najwyższego poziomu zabezpieczeń przed hakerami i cyberatakami.
Na przodzie znajdzie się także Kuchnia Vikinga, jedna z największych firm w Polsce oferująca catering dietetyczny. Kolejny sezon z Jagiellonią gra również STS, największy legalny polski bukmacher.
Aneta Kursa UMWP
red.: Anna Augustynowicz UMWP
fot.: Kamil Timoszuk UMWP
Źródło: UMWP