Jarosław Brzozowski – Miejski Rzecznik Konsumentów w Białymstoku został doceniony przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W środę (13 marca) odebrał w Warszawie wyróżnienie za zaangażowanie oraz działalność, która w szczególny sposób przyczyniła się do lepszej ochrony praw i interesów konsumentów. Zauważono także aktywną współpracę rzecznika ze środowiskiem konsumenckim w regionie.
W tym roku mija 20 lat od powołania instytucji rzeczników konsumentów w Polsce. Udzielają oni bezpłatnych porad w urzędach miast i starostwach powiatowych. W biurze białostockiego rzecznika, którym od początku kieruje Jarosław Brzozowski, pracują trzy osoby. Tylko w ubiegłym roku trafiło tu ponad 8 tys. konsumenckich spraw.
Pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Białymstoku polega przede wszystkim na udzielaniu białostoczanom porad i informacji prawnych. Rzecznik zajmuje się sprawami konsumenckimi – umowami sprzedaży i umowami o świadczenie usług, np. remontowo-budowlanych, telekomunikacyjnych, przewozowych, turystycznych czy bankowych. Pomaga w przygotowaniu pism, np. reklamacji, oświadczeń o odstąpieniu od umowy, wezwań do zapłaty.
Warto pamiętać, że na spotkanie z rzecznikiem należy umówić się osobiście w biurze lub telefonicznie (tel. 85 869 69 29). Sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności, w jakiej są zgłaszane. Czas oczekiwania zależy też od tego, jak skomplikowana jest sprawa. Na umówione spotkanie z rzecznikiem należy zabrać ze sobą wszystkie dokumenty dotyczące poruszanych spraw, np. umowy, faktury, dokumenty gwarancyjne, rachunki.
Więcej informacji znajduje się w zakładce Miejski Rzecznik Konsumentów.
Eliza Bilewicz-Roszkowska
źródło: bialystok.pl