Osobiście, telefonicznie, a może przez internet z ZUS

Prawie 36 tys. klientów odwiedziło w sierpniu 12 placówek ZUS w województwie podlaskim, które podlegają pod Oddział ZUS w Białystok. W obecnych czasach wiele osób przyjście do urzędu traktuje jako ostateczność, dlatego oferujemy naszym klientom inne metody kontaktu z naszymi pracownikami. To m.in. Centrum Obsługi Telefonicznej, Platforma Usług Elektronicznych ZUS czy e-wizyty.

Platforma Usług Elektronicznych (PUE)

Oprócz tradycyjnych form obsługi klientów, ZUS oferuje także możliwość kontaktu poprzez internet na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Założenie konta na PUE trwa tylko chwilę. Można to zrobić przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Konto na PUE ZUS założymy także w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS lub tradycyjnie w placówce Zakładu.

Dzięki Platformie Usług Elektronicznych tak jak ponad 10,5 miliona osób, będziemy mogli kontaktować się z ZUS elektronicznie. Na PUE ZUS sprawdzimy m.in. czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń, a także czy nasi najbliżsi podlegają ubezpieczeniu zdrowotnemu. Z nowoczesnych rozwiązań najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy tą drogą właśnie, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)

PUE ZUS to także usługi przeznaczone dla tych, którzy nie mają dostępu do internetu lub wolą bezpośredni kontakt z naszym pracownikiem przez telefon. W ramach PUE można skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej – 22 560 16 00. Można tu zasięgnąć informacji i zarezerwować wizytę w placówce. Przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji, konieczne jest uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Jeśli klient posiada konto na PUE ZUS i PIN do COT, uzyska pełną informację w swojej sprawie. Połączenia uwierzytelnione traktowane są priorytetowo i czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem jest krótszy. Jeśli klient nie ma takiego konta, otrzyma tylko informacje ogólne. W tej sytuacji, w trakcie rozmowy z konsultantem, możliwe jest również uwierzytelnienie za pomocą pytań zadawanych przez naszego pracownika. Część usług jest dostępna przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem automatycznego systemu informacyjnego. Konsultanci natomiast są do dyspozycji klientów w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Z ZUS można skontaktować się również za pomocą poczty elektronicznej e-mail: cot@zus.pl, ale także formularza kontaktowego na PUE, który w przeciwieństwie do poczty elektronicznej, gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych informacji. Dlatego można podać w nim swoje dane dotyczące sprawy.

Istnieje również możliwość umówienia się na wizytę w naszych placówkach – to klient wybiera, gdzie i kiedy chce się z nami spotkać. Rezerwacji można dokonać na swoim profilu na PUE ZUS lub telefonicznie pod nr 86 278 21 78,wybierając dowolną placówkę ZUS w naszym województwie.

– Niektórzy klienci wciąż wolą tradycyjne metody kontaktu, mają obawy dotyczące korzystania z możliwości, które zapewnia cyfryzacja. Cenią sobie spotkanie twarzą w twarz z urzędnikiem, albo kontakt telefoniczny z osobą, która wcześniej prowadziła ich sprawę. Tymczasem korzystanie z e-administracji jest bardzo proste, pozwala uniknąć wielu błędów i zaoszczędzić cenny czas – informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwie podlaskim.

Katarzyna Krupicka

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments