Wojewoda wydał ZRID na odcinek S19 Haćki – Węzeł Bielsk Podlaski Zachód oraz fragment DK66

– To dobry dzień dla naszego regionu, bo wypracowaliśmy jako Podlaski Urząd Wojewódzki i białostocki Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pierwszą decyzję dotyczącą budowy trasy Via Carpatia – chodzi o odcinek S19: Haćki – Węzeł Bielsk Podlaski Zachód oraz fragment DK66. Budowa S19 już trwa na odcinku Sokółka – Kuźnica, ale to będzie pierwszy fragment trasy międzynarodowej – mówił w środę (23.08) wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) obejmuje dwa odcinki o łącznej długości 11,2 km.

ZRID wydany przez wojewodę podlaskiego na wniosek Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie obejmuje budowę dwóch odcinków:

  • drogi ekspresowej S19 na odcinku od km 6+578,08 do km 15+587,24 – o długości ok. 9,0 km,
  • drogi krajowej Nr 66 na odcinku od km 0+400 do km 2+623,90 – o długości ok. 2,2 km.

– To ważna informacja z punktu widzenia mieszkańców Bielska Podlaskiego, ponieważ te odcinki wejdą w skład obwodnicy miasta, a to oznacza większy komfort życia i większe bezpieczeństwo. Złożyliśmy już wnioski o wydanie ZRID na budowę kontynuacji DK66 – poinformował dyrektor GDDKiA Oddział w Białymstoku Norbert Wyrwich.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Budimex S.A., a wartość kontraktu wynosi 325,9 9 mln zł brutto.

Na odcinku S19 wykonawca:

  • wybuduje dwa węzły drogowe: „Bielsk Podlaski Północ” i „Bielsk Podlaski Zachód” (na nim obwód drogowy wraz z budową i przebudową infrastruktury towarzyszącej),
  • przebuduje odcinki istniejących dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych kolidujących z drogą ekspresową S19,
  • wybuduje dodatkowe jezdnie zlokalizowane w pasie drogowym obsługujące przyległy teren wraz ze zjazdami,
  • wybuduje 2 obiekty w ciągi drogi ekspresowej, 6 obiektów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg poprzecznych oraz obiekt do przeprowadzenia szlaku migracyjnego zwierząt ponad drogą ekspresową,
  • wybuduje obiekty kubaturowe Obwodu Drogowego na węźle „Bielsk Podlaski Zachód”,
  • przeprowadzi rozbiórkę elementów dróg i ulic oraz infrastruktury technicznej kolidujących z budową drogi ekspresowej S19.

Powstaną dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu, każda o nośności nawierzchni 11,5 t/oś. Wybudowana bądź przebudowana będzie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Prace na odcinku DK66 zakładają:

  • budowę drogę krajowej nr 66 wraz z budową i przebudową infrastruktury towarzyszącej,
  • przebudowę odcinków dróg gminnych kolidujących z drogą krajową nr 66, budowę dodatkowych jezdni zlokalizowanych w pasie drogowym obsługujących przyległy teren wraz z budową zjazdów,
  • rozbiórkę elementów dróg i ulic oraz infrastruktury technicznej kolidujących z budową drogi krajowej nr 66.

– Planujemy, żeby w sierpniu 2025 roku można już było uzyskać pozwolenie na użytkowanie i tą drogą w sposób swobodny i płynny się poruszać – mówił dyrektor GDDKiA Oddział w Białymstoku.

– Mam nadzieję, że realizacja inwestycji będzie przebiegała sprawnie, a wkrótce wydamy kolejne ZRID-y, bo pracujemy nad tym. Na jesień planujemy wydać decyzje na budowę odcinka Bielsk Podlaski Zachód – Boćki oraz Boćki – Malewice – podsumował wojewoda.

Docelowo droga S19 – łącząca położoną na granicy z Białorusią Kuźnicę i Barwinek na granicy ze Słowacją – będzie miała długość ponad 580 km, z czego w standardzie drogi ekspresowej będzie ok. 575 km. Połączy trzy największe miasta wschodniej Polski: Białystok, Lublin i Rzeszów. W większości będzie też częścią międzynarodowego szlaku Via Carpatia, integrującego systemy transportowe wielu krajów: Litwy, Polski, Ukrainy, Białorusi, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Chorwacji i Turcji.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments