Zmiany w wydawaniu dowodów osobistych

29 grudnia 2023 r. wejdą w życie zmiany w sposobie wnioskowania o dowód osobisty, jego odbiór oraz wniosek online. Warto wiedzieć, na czym konkretnie zmiany te polegają, zwłaszcza, jeśli w sprawie dowodu osobistego planujemy wizytę w urzędzie już jutro lub pojutrze (28 i 29 grudnia).

 

W związku z wdrażaniem zmian, w najbliższy czwartek (28 grudnia) w Departamencie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Białymstoku wnioski o wydanie dowodów osobistych będą przyjmowane do godziny 12.00. Będzie można jedynie odebrać dowód osobisty oraz zgłosić jego utratę. Jest to spowodowane dostosowaniem systemu do zmian w obsłudze wniosków. Prace te są niezależne od urzędu.

Od 29 grudnia 2023 r. wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć przedkładając jedno zdjęcie oraz dowód osobisty lub paszport – nie będzie formy papierowej wniosku. O wydanie dowodu będzie można wnioskować także elektronicznie poprzez stronę gov.pl, ale będzie to wiązało się z koniecznością osobistej wizyty w urzędzie, aby złożyć odcisk palca i wzór podpisu.

Wszelkie dokładniejsze informacje będą dostępne na stronie obywatel.gov.pl od 29 grudnia 2023 r.

Opracowanie: Agnieszka Błachowska

foto. Marcin Jakowiak

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments