Podczas Pikniku Rajdowego przy Teatrze Dramatycznym studenci z Wydziału Mechanicznego zaprezentują pojazd spełniający wymagania Federation Internatiole de I’Automobile odnośnie pojazdów rallycrossowych.

Bolid ścigający się w wyścigach formuły student i rallycrossowych, auto Waldi1, będzie można obejrzeć na placu przed Teatrem Dramatycznym z okazji Pikniku Rajdowego w dniach 12 i 13 czerwca.

Bolid CMS-06 wykorzystuje kompozytową konstrukcję samonośną. Dzięki badaniom siły docisku i oporu powietrza przeprowadzonym w tunelu aerodynamicznym Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa w Warszawie konstrukcja uzyskuje rewelacyjne parametry na torze wyścigowym przy kryterium do wyścigów w formule student ograniczającym pojemność silnika do 600 cm3. Studenci z Politechniki Białostockiej wykorzystali do budowy swojego bolidu silnik Honda CBR 600 RR.

Piknik Rajdowy przy Teatrze Dramatycznym to impreza towarzysząca 40. Rajdowi Podlaskiemu. Na odwiedzających czekać będą atrakcje rodzinne, wystawa nowych i zabytkowych samochodów, także te z różnych dziedzin motosportu, plac zabaw i dmuchańce dla dzieci, modele samochodów sterowanych zdalnie na specjalnie przygotowanym torze oraz wiele innych. Chętni będą mogli porozmawiać również ze studentami o pracy w Studenckim Kole Naukowym Cerber Motosport.

Studenckie Koło Naukowe Cerber Motorsport

Studenckie Koło Naukowe Cerber Motorsport działa na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej. Organizacja powstała w listopadzie 2011 roku, za sprawą 17 studentów, pasjonatów motoryzacji. Na przestrzeni lat ponad 200 osób pracowało nad sześcioma generacjami bolidów CMS.

Dzisiaj zespół liczy 31 osób i jest podzielony na 7 podzespołów: Aerodynamika, Elektronika, Zawieszenie, Jednostka napędowa, Konstrukcja nośna, Marketing i najnowszy Dział Autonomii Pojazdu. Głównym celem Koła jest zdobycie najwyższej pozycji w prestiżowych, międzynarodowych zawodach Formuły Student. Organizowane są corocznie w ponad 15 krajach, zrzeszają 770 zespołów, czyli prawie 31000 członków. Studenci projektują i wykonują bolid, który rywalizuje z drużynami z całego świata. O wygranej na zawodach nie decyduje jedynie szybkość auta, równie ważne są: konstrukcja, planowanie finansowe i sprzedażowe. Zawody są podzielone na konkurencje statyczne oraz bardziej widowiskowe – dynamiczne. Sędziami są m.in. konstruktorzy ściśle związani z branżą motoryzacyjną.

Jako pierwszy polski team Cerber Motorsport stanął na podium zawodów Formula SAE Italy w 2016 roku. Te zawody przyniosły również drugie miejsca w konkurencjach: Acceleration, Endurance i Skidpad. Kolejne lata to również seria sukcesów. Jednym z najważniejszych celów Koła jest tworzenie coraz lepszego auta oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań poprawiających jego osiągi, co przekłada się na zdobywane miejsca. Łączenie teorii z praktyką, a przy tym dobra zabawa i rywalizacja to synonimy Zespołu Cerber Motorsport.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

*

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments