918 498 złotych na wsparcie zmian organizacyjnych oraz podniesienie kompetencji kadr otrzyma Politechnika Białostocka. Pieniądze zostały przyznane przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”.
Nasza uczelnia znalazła się na liście ofert rekomendowanych do finansowania, ogłoszonej przez resort 8 lipca br. Minister Edukacji i Nauki zatwierdził 52 oferty do finansowania na łączną kwotę 34 392 392,01 PLN w ramach działania 3.4. Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego. Pod względem wysokości przyznanego wsparcia Politechnika Białostocka zajmuje 6. pozycję w gronie beneficjentów i 2. pozycję w kategorii uczelni technicznych.
Projekt ma na celu doskonalenie zdolności instytucjonalnej uczelni i doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadr uczelni, mające na celu poprawę jakości kształcenia. W Politechnice Białostockiej realizacja projektu przyczyni się do profesjonalizacji i podniesienia jakości kształcenia poprzez rozwijanie praktycznych umiejętności dydaktycznych oraz promowanie naukowego podejścia do nauczania.
– Naszym celem jest dalsze doskonalenie jakości kształcenia z uwzględnieniem podejścia interdyscyplinarnego, indywidualizacji, doskonalenia metod dydaktycznych oraz usprawnienia organizacji dydaktyki. W praktyce kontynuowane będzie wspieranie rozwoju kadry naukowej i dydaktycznej, utrzymanie systemów wsparcia innowacji dydaktycznych, kontynuowanie wsparcia w zakresie projektowania materiałów dydaktycznych, tworzenie uczelni przyjaznej cudzoziemcom, kontynuowanie wsparcia psychologicznego studentom i pracownikom uczelni – mówi prorektor ds. kształcenia Politechniki Białostockiej dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB.
– Chcemy udoskonalić system rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w tym m.in. wykorzystanie narzędzi ICT, stosowanie metod nauczania i uczenia się przez odkrywanie, kompetencji komunikacyjnych, kompetencji pracy z osobami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Nasza kadra akademicka będzie jeszcze lepiej przygotowana do procesu dydaktycznego, w tym do pracy ze studentami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi – dodaje dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB.
foto: Piotr Awramiuk/PB