„Śladami naszych przodków”

Wtorek 8 czerwca przywitał słoneczną pogodą grupę projektową „Śladami naszych przodków”, Regionalnego Konkursu Grantowego „Równać Szanse 2020” prowadzonego przez Sokólski Ośrodek Kultury.

Młodzież wraz z opiekunami wyjechała na całodniową wycieczkę, którą sama zaplanowała w najmniejszych szczegółach. Głównym celem wycieczki był Tykocin i związane z tym miastem zabytki jak zamek, synagoga czy centrum miasta. Nie obyło się bez przerw na smaczny posiłek oraz czas dla siebie. Relaks połączony z aktywnością fizyczna zapewniła młodzieży Strefa Wysokich Lotów w Białymstoku.
Plan wyjazdu prezentował się następująco:
  • 8.00 wyjazd, z tego miejsca dziękujemy Pani Burmistrz Ewie Kulikowskiej za użyczenie autokaru. Bezpiecznie i w komfortowych warunkach przejechaliśmy całą drogę
  • 10.00 Zamek w Tykocinie zwiedziliśmy zamek wraz z dziedzińcem, nie obyło się bez wejścia na krużganek a nawet wieżę
  • 11.00 Muzeum w Tykocinie Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku
  • Mieliśmy możliwość podejrzeć profesjonalnych muzealników przy pracy co pomoże nam w przygotowaniu naszego spaceru
  • 12.00 Restauracja Tejsza obiad w prawdziwej restauracji tam poznaliśmy smaki tradycyjnej kuchni tykocińskiej
  • 14.00 Strefa Wysokich Lotów to było spełnienie naszych marzeń lataliśmy w przestworzach jak prawdziwe ptaki
  • 16.00 Pizzeria Peperoni to nasz ostatni przystanek, tu zjedliśmy pizzę, którą zasponsorowała nam firma. Nieoceniona okazała się pomoc jednego z rodziców.